Про невідкладну медичну допомогу
Кабінет Міністрів України затвердив постанову, що несе зміни у надання екстреної медичної допомоги з 2021 року. Згідно з нею діють нові правила виклику швидкої:
Критерії розподілу звернень залежно від стану пацієнта стосовно надання екстреної медичної допомоги
1. До категорії критичних звернень щодо надання екстреної медичної допомоги належать звернення стосовно хворих/постраждалих при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують виконання реанімаційних заходів та:
1) супроводжуються:
відсутністю дихання;
неефективним диханням;
ознаками масивної крововтрати/кровотечі;
2) зумовлені:
усіма видами травм різної етіології;
впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою тощо);
інтоксикацією та отруєнням, у тому числі укусами тварин, комах тощо;
гострими та хронічними захворюваннями.
Нормативи прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події за зверненнями, що належать до категорії екстрених, становлять 10 хвилин з моменту надходження звернення до диспетчера прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
2. До категорії екстрених належать звернення стосовно хворих/ постраждалих при невідкладних станах, що несуть загрозу життю та здоров’ю людини і можуть призвести до різкого погіршення стану в разі несвоєчасного надання екстреної медичної допомоги та:
1) супроводжуються:
порушенням свідомості;
ознаками кровотечі;
ознаками гострого коронарного синдрому;
ознаками гострого мозкового інсульту;
розладами дихання;
іншими скаргами та ознаками, що визначені як екстрені відповідно до переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги;
2) зумовлені:
усіма видами травм різної етіології;
впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою тощо);
інтоксикацією та отруєнням, у тому числі укусами тварин, комах тощо;
гострими та хронічними захворюваннями.
Нормативи прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події за зверненнями, що належать до категорії екстрених, становлять 20 хвилин з моменту надходження звернення до диспетчера прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.
3. До категорії неекстрених належать звернення стосовно постраждалого/хворого, стан якого не є невідкладним та відстрочення надання медичної допомоги якому не призведе до погіршення стану здоров’я, проте хворий/постраждалий потребує оцінки стану здоров’я медичним працівником.
у разі надходження звернення, що належить до категорії неекстрених, диспетчер оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф рекомендує пацієнту звернутися до лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з яким укладена декларація про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, або до найближчого відділення екстреної (невідкладної) медичної допомоги, або таке звернення може бути передане до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги відповідної адміністративно-територіальної одиниці. У разі відсутності такої можливості диспетчер напрямку направляє до пацієнта бригаду екстреної
4. До категорії непрофільних належать звернення стосовно постраждалих/хворих, стан яких не є невідкладним та не потребує надання медичної допомоги в межах, передбачених кваліфікаційними вимогами працівників бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги. Хворий/постраждалий не потребує проведення оцінки стану здоров’я на місці, у разі потреби йому може бути надано дистанційну медичну консультацію щодо причини звернення.
У разі надходження звернення, що належить до категорії непрофільних, диспетчер оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф рекомендує пацієнту звернутися до лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з яким укладена декларація про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. У разі потреби відповідальний медичний працівник оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф повинен надати дистанційну медичну консультацію щодо причини звернення;
Отже, якщо Ваше звернення розцінено як неекстренне або непрофільне необхідно звернутись до свого сімейного лікаря під час роботи амбулаторій, В неробочий час викликати невідкладну допомогу.
Гатненською сільською радою укладено угоду щодо надання невідкладної медичної допомоги з КНП «ЦПМСД Хотівської сільської ради» .
Телефон для виклику невідкладної допомоги 24/7: 095-174-86-29 або 093-087-46-61