ГАТНЕНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДРУГА СЕСІЯ VIII СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
від 10 грудня 2020 року № 2/1-1
с. Гатне
Про затвердження Регламенту
Гатненської сільської ради VІІІ скликання
Відповідно до п.1 ст. 26, пункту 5 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Гатненська сільська рада ВИРІШИЛА:- Затвердити Регламент Гатненської сільської ради VІІІ скликання згідно з додатком №1 до цього рішення.
- Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської етики, організації діяльності ради та взаємодії з органами місцевого самоврядування та секретаря ради Шульгана Д.Ю.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 1
рішення ІІ сесії Гатненської сільської ради VІІІ скликання
від 10 грудня 2020 року № 2/1-1
РЕГЛАМЕНТ
Гатненської сільської ради VІІІ скликання
с. Гатне
2020 рік
ЗМІСТ
Розділ І. Загальні положення 3
Розділ ІІ. Сесія ради 4
Глава 1. Порядок скликання сесії 4
Глава 2. Розпорядок роботи сесії 4
Глава 3. Порядок проведення сесії новообраної ради 5
Глава 4. Чергові і позачергові сесії 6
Глава 5. Порядок денний сесії 7
Глава 6. Порядок підготовки питань для розгляду на сесії 8
Розділ ІІІ. Пленарні засідання ради 8
Глава 1. Виключна компетенція ради 8
Глава 2. Робочі органи сесії 9
Глава 3. Ведення пленарних засідань 10
Глава 4. Порядок надання слова 11
Глава 5. Організація розгляду питань 12
Глава 6. Прийняття рішень 14
Глава 7. Порядок голосування пропозицій 16
Глава 8. Таємне голосування 17
Глава 9. Дисципліна та етика пленарних засідань 19
Глава 10. Про порядок оформлення матеріалів сесії 19
Розділ IV. Депутати, посадові особи і органи ради 20
Глава 1. Депутати 20
Глава 2. Депутатські групи та фракції 22
Глава 3. Сільський голова та секретар ради 23
Глава 4. Постійні комісії ради 24
Глава 5. Тимчасові контрольні комісії ради 25
Глава 6. Про порядок висвітлення діяльності ради 26
Розділ V. Формування виконавчих органів ради 26
Глава 1. Утворення виконавчого комітету ради 26
Глава 2. Формування структури виконавчих органів ради 27
Розділ VI. Здійснення контролю 28
Глава 1. Контроль за виконанням рішень ради 28
Глава 2. Контроль за рішеннями виконавчого комітету ради 28
Розділ VII. Депутатські звернення, запити, запитання. Пропозиції і
зауваження депутата 28
Розділ VIII. Особливі процедури розгляду питань 30
Глава 1. Затвердження програм розвитку та контроль за їх виконанням 30
Глава 2. Дострокове припинення повноважень сільського, селищного,
сільського голови 31
Глава 3. Дострокове припинення повноважень депутата 32
Розділ IX. Заключні положення 33
Глава 1. Про дію Регламенту та порядок внесення змін до нього 33
Глава 2. Організаційне, технічне та інше обслуговування діяльності ради 33
Розділ X. Особливості організації та проведення сесій в умовах надзвичайних
ситуацій та/або надзвичайного стану 33
Розділ І. Загальні положення Стаття 1. Порядок діяльності ради, її органів та посадових осіб визначається Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції», іншими законодавчими актами, статутом територіальної громади, цим Регламентом та Положенням про постійні комісії ради. Стаття 2. Регламент ради є обов’язковим для виконання всіма депутатами, сільським головою та іншими посадовими особами місцевого самоврядування. Регламент встановлює порядок скликання і проведення сесії ради, формування виконавчих органів ради, порядок прийняття рішень та звітів, порядок здійснення контрольної діяльності, прийняття рішень та спеціальними процедурами, процедуру діяльності депутатів, посадових осіб та органів ради. Стаття 3. Робота ради ведеться державною мовою. У разі, коли промовець не володіє державною мовою, він має право виступати іншою мовою. Переклад його виступу на державну мову, у разі необхідності, забезпечує апарат ради, у випадках передбачених Законами України «Про засади державної мовної політики» та «Про забезпечення функціонування української мови як державної» , або сам промовець. Стаття 4.
- Представники засобів масової інформації акредитуються на весь час сесії, відмова в акредитації повинна бути вмотивованою.
- У разі порушення законодавства про інформацію або цього Регламенту або вчинення перешкод в будь якій формі в проведенні сесії та розгляду питань порядку денного або порушення громадського порядку представниками засобів масової інформації рада протокольним голосуванням рада може позбавити їх акредитацій на визначений нею термін. Засіб масової інформації, представник якого був позбавлений акредитації, має право запропонувати для акредитації іншого свого представника на наступне засідання ради.
- На засіданнях ради можуть бути присутні особи за запрошенням, за викликом, депутати інших рад, обрані від /з виборчих округів, розміщених на території територіальної громади, на визначених для них місцях.
- Посадові особи, яких обирає, призначає чи затверджує рада, викликаються безпосередньо, а підлеглі їм службовці через них.
- Інші особи можуть бути присутні на пленарних засіданні ради за умови встановлення їх особи та у межах наявних вільних сидячих та стоячих місць позаду рядів місць для депутатів та осіб, визначених у пункті 3 цієї статті.
- Запис присутніх осіб проводить апарат ради і список передає головуючому.
- Порядок розміщення депутатів та інших присутніх у залі засідань осіб визначається головою ради або головуючим. Кожному депутату визначається його персональне місце, яке не може бути зайняте іншими особами.
- З питань визначених чинним законодавством України та з питань безпеки, з метою нерозголошення інформації з обмеженим доступом, збереження медичної таємниці, за рішенням ради, яке приймається після скороченого обговоренню більшістю голосів депутатів від загального складу ради, можуть проводитись її закриті засідання для розгляду конкретно визначених питань. На закритому засіданні мають право бути присутніми особи, які визначені радою.
- Рада після обговорення наприкінці закритого засідання приймає рішення щодо публікації матеріалів цього засідання.
- Рада проводить свою роботу сесійно.
- Сесії ради складаються з пленарних засідань ради і засідань постійних та інших комісій ради, що проводяться у перерві між пленарними засіданнями та міжсесійний період.
- Порядок скликання сесії визначається статтею 46 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні».
- У випадках, коли сесія скликається за пропозицією виконавчого комітету, постійної комісії чи на вимогу не менш, як однієї третини обраних депутатів ради, в апарат ради передається протокол засідання із зазначенням питань запропонованих до розгляду сесії.
- У випадках необхідності за рішенням сільського голови або, в установлених законом та даним Регламентом випадках, за рішенням секретаря ради може бути скликана позачергова сесія ради з визначенням питань порядку денного позачергового засідання ради.
- Як правило сесія ради проводиться по четвергам. Початок проведення сесії може бути встановлений в період з 10 год. 00 хв до 16 год. 00 хв. При цьому, за рішенням особи, яка скликає проведення сесії, може бути встановлено як інший день так і інший час проведення такої сесії..
- Голова ради може прийняти рішення про проведення сесії ради в декілька пленарних засідань, з визначенням дати, часу та порядку денного кожного пленарного засідання сесії ради.
- Для розробки проекту порядку денного першої сесії ради нового скликання та проектів інших документів, що виносяться на першу сесію, підготовки пропозицій щодо організації її роботи, новообраний сільський голова утворює робочу групу з числа новообраних депутатів цієї ради.
- Перше засідання підготовчої депутатської групи скликає новообраний сільський голова не пізніш як за 3 дні до початку першої сесії ради нового скликання.
- Підготовча депутатська група обирає зі свого складу голову, заступника та секретаря. Свою роботу група здійснює на засадах, встановлених Положенням про постійні комісії ради.
- Робоча група припиняє свою діяльність із створенням постійних комісій ради.
- Про проведену роботу підготовча депутатська група готує інформацію на першу сесію ради.
- Першу сесію новообраної ради відкриває і веде голова територіальної виборчої комісії. Він інформує раду про підсумки виборів депутатів та сільського голови і визнання їх повноважень.
- До визнання повноважень депутатів як членів ради новообрана рада може приймати рішення тільки з питань відкриття сесії, обрання робочих органів сесії.
- Після визнання повноважень сільського голови, йому передається ведення сесії.
- На першому засіданні ради головуючий на сесії пропонує депутатам розпочати формування депутатських груп (фракцій) ради, дає пояснення про їх права і порядок формування.
- Формування депутатських груп (фракцій) та постійних комісій проводиться депутатами в пленарний та поза пленарний час.
- Рада до утворення постійних комісій ради проводить засідання з таким порядком денним:
- інформація голови територіальної виборчої комісії;
- обрання лічильної комісії;
- обрання секретаріату сесії;
- інформація підготовчої депутатської групи, відповіді на запитання;
- доповідь сільського голови попереднього скликання про стан справ у територіальній громаді;
- обговорення і визначення переліку, кількісного складу і функцій постійних комісій ради;
- утворення постійних комісій ради та затвердження їх складу;
- обрання голів постійних комісій ради.
- Підготовча депутатська група може включати до порядку денного сесії інші питання, які потребують обговорення і затвердження.
- сільським головою;
- секретарем ради;
- однією третиною (1/3) депутатів від загального складу ради;
- виконавчим комітетом ради.
- Сесії ради також повинна бути скликанна щодо розгляду електронної петиції, яка набрала необхідної кількості голосів, згідно відповідного затвердженого Положення про електроні петиції.
- Чергові сесії ради скликаються за розпорядженням сільського голови в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру – не рідше ніж один раз на місяць.
- Апарат ради за 10 днів повідомляє депутатів про час скликання і місце проведення та перелік питань, які передбачається внести на розгляд чергової сесії ради. Ця інформація обов’язково публікується на її офіційному сайті та може оприлюднюватись в інших засобах масової інформації.
- Позачергові сесії скликаються у випадку необхідності.
- Мотивовані пропозиції про скликання позачергової сесії ради підписані ініціаторами, надсилаються сільському голові з зазначенням питань до порядку денного та проектами документів, розгляд яких пропонується, не пізніше як за три дні до початку сесії.
- Рішення про скликання позачергової сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Проекти рішень разом з проектом порядку денного публікуються на сайті ради не пізніше ніж за день до проведення позачергової сесії ради.
- Матеріали позачергової сесії видаються депутатам при їх реєстрації.
- В разі звернення депутата до секретаря ради йому можуть бути надані матеріали позачергової сесії до початку її проведення, а в разі фізичної можливості – в день звернення.
- Проект порядку денного формується апаратом ради.
- Пропозиції щодо включення питань до проекту порядку денного сесії можуть вноситись сільським головою, секретарем ради, постійними комісіями, депутатськими групами (фракціями), депутатом, виконавчим комітетом ради, загальними зборами громадян, старостами.
- До проекту порядку денного чергової сесії регулярно включаються звіти виконавчих органів ради, посадових осіб, яких рада відповідно утворює, обирає, призначає чи затверджує.
- До проекту порядку денного позачергової сесії вносяться лише ті питання, розгляд яких визначено у пропозиціях про скликання позачергової сесії.
- Проект порядку денного позачергової сесії повідомляється депутатам не пізніш як за день до сесії ради.
- Питання, внесені до порядку денного позачергової сесії ради, можуть розглядатися профільною постійною комісією ради в день проведення сесії. У виключних випадках питання, внесені до порядку денного позачергової сесії, можуть розглядатись на пленарних засіданнях без обговорення у постійних комісіях, якщо за це проголосувало більшість депутатів від загального складу.
- Під час розгляду проекту порядку денного сесії за пропозицією головуючого до проекту порядку денного за згодою більшості від складу ради можуть включатися й інші питання для розгляду.
- Проект порядку денного сесії, сформований відповідно до вимог даного Регламенту, зміни до нього обговорюються та затверджуються в цілому депутатами більшістю від складу ради.
- Обговорення щодо включення будь-якого питання до порядку денного сесії проводиться за скороченою процедурою.
- Питання затвердженого порядку денного сесії ради можуть розглядатися в іншій, ніж передбачена в ньому послідовності, відкладатися, змінюватися чи виключатися з порядку денного за рішенням ради, прийнятим після обговорення за скороченою процедурою.
- При цьому заслуховується виступ ініціатора додаткового питання до порядку денного з його обґрунтуванням, ступінь підготовленості питання для прийняття рішення, а також заслуховується виступ з цього питання голови відповідної постійної комісії та представника відповідного виконавчого органу ради.
- Проекти рішень ради повинні бути попередньо розглянуті профільними постійними комісіями ради, де за результатами розгляду формуються відповідні пропозиції комісії, що озвучуються головою відповідної комісії під час розгляду відповідного проекту рішення на сесії ради.
- Не пізніше як за 1 день до розгляду питань на сесії постійні комісії ради проводять їх попереднє обговорення.
- За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації, які розглядаються і враховуються при прийнятті остаточного рішення на сесії ради.
- Для забезпечення роботи пленарних засідань на першій сесії ради з числа депутатів створюються:
- Лічильна комісія;
- Секретаріат.
- Лічильна комісія утворюється на пленарному засіданні на термін повноважень ради.
- На першому організаційному засіданні лічильна комісія обирає зі свого складу голову, заступника та секретаря комісії.
- Лічильна комісія здійснює підрахунок голосів при прийнятті рішень відкритим голосуванням шляхом підняття руки.
- У випадку відсутності на пленарному засіданні члена (членів) лічильної комісії рада може за необхідності обрати на період даного пленарного засідання нового члена (членів) або новий склад лічильної комісії.
- За дорученням ради функції лічильної комісії може виконувати секретар ради або сільський голова .
- Секретаріат обирається на пленарному засіданні на термін повноважень ради.
- Секретаріат виконує наступні функції:
- веде протокол пленарного засідання ради;
- проводить реєстрацію депутатів, які бажають виступити в обговоренні питань порядку денного;
- надає допомогу головуючому у веденні сесії ради;
- проводить реєстрацію листів, звернень, скарг, заяв, що надійшли на адресу сесії та передає їх головуючому на пленарному засіданні;
- забезпечує передачу вказаних документів виконавцям.
- У випадку відсутності на пленарному засіданні члена (членів) секретаріату рада може за необхідності обрати на період даного пленарного засідання нового члена (членів) або новий склад секретаріату.
- У разі не утворення секретаріату його функції виконує секретар ради.
- В необхідних випадках за рішенням ради може створюватись редакційна комісія з числа депутатів.
- Редакційна комісія готує кінцевий текст рішення ради, інші визначені радою матеріали.
- Пленарні засідання ради проводяться згідно з розпорядком роботи сесії.
- Рішення ради (крім процедурних) приймаються лише з питань, внесених до порядку денного засідання, за винятком випадків, встановлених цим Регламентом.
- Пленарні засідання ради відкривають, ведуть і закривають сільський голова або секретар ради, а на першій сесії – голова територіальної виборчої комісії. Якщо вони з будь-яких причин не здійснюють цього, то функції головуючого виконує обраний радою депутат.
- На час доповіді, співдоповіді або виступу у дебатах головуючого, підчас розгляду внесеної ним пропозиції з непроцедурного питання та прийняття рішення щодо неї, а також під час розгляду питання, що містить конфлікт інтересів головуючого, він звільняє місце, відведене для головуючого, а ведення засідання доручається іншій особі, зазначеній в частині 1 цієї статті.
- Головуючий на пленарному засіданні ради:
- відкриває, закриває та веде засідання, оголошує перерви в засіданнях ради;
- виносить на обговорення проекти рішень, інші акти ради, оголошує їх повну назву, редакцію та ініціаторів внесення, інформує про матеріали, що надійшли на адресу ради;
- організовує розгляд питань;
- повідомляє списки осіб, які записалися для виступу;
- надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця;
- створює рівні можливості депутатам для участі в обговоренні питань;
- ставить питання на голосування, повідомляє його результати;
- забезпечує дотримання цього Регламенту всіма присутніми на засіданні;
- робить офіційні повідомлення, а також ті, які вважає за необхідне оголосити у відповідності з порядком денним сесії;
- вживає заходів до підтримання порядку на засіданні;
- здійснює інші повноваження, що випливають з цього Регламенту.
- Під час засідання ради головуючий не перериває промовців, крім випадків, зазначених у цьому Регламенту, не коментує і не дає оцінок щодо їх виступів.
- Головуючий може доручити відповідним особам зачитування письмових документів, пропозицій щодо обговорюваного питання і з питання, підготовленого відповідною комісією ради. Зачитування документів пропозицій від комісії здійснюється визначеним комісією доповідачем.
- Пленарне засідання ради відкривається і проводиться, якщо в ньому бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Реєстрація депутатів проводиться перед кожним пленарним засіданням.
- На початку пленарного засідання ради і після кожної перерви головуючий проводить реєстрацію депутатів. На початку засідання головуючий повідомляє присутніх про кількість депутатів, відсутніх з поважних причин.
- Якщо відкриття пленарного засідання неможливе у зв’язку з відсутністю за даними реєстрації необхідної кількості депутатів, головуючий відкладає відкриття пленарного засідання на 1 годину, або оголошує дату, на яку переноситься початок сесії ради або дату наступного пленарного засідання.
- На вимогу депутатської групи (фракції) головуючий проводить реєстрацію депутатів, присутніх на засіданні. Якщо голосування не може проводитися у зв’язку з відсутністю на засіданні необхідної кількості депутатів, головуючий закриває засідання з додержанням положень пункту 3 цієї статті.
- За рішенням ради головуючий може об’єднати обговорення кількох, пов’язаних між собою, питань порядку денного пленарного засідання. Якщо з цього приводу виникають заперечення депутатів, процедурне рішення про це приймається без обговорення.
- До початку розгляду питання порядку денного головуючий може робити повідомлення раді, які вважає доцільними, у термінових випадках такі повідомлення він може робити і в ході пленарного засідання.
- Час, який надається для доповіді – до 10 хвилин, співдоповіді і заключного слова – до 5 хвилин. Виступаючим в обговоренні, для повторних виступів при обговоренні, для виступів за процедурою скороченого обговорення, для виступів з інформацією з питань порядку денного, для заяв, внесення запитів, резолюцій, надається час тривалістю до 3 хвилин, для виступів щодо кандидатур, процедури та з мотивів голосування, пояснень, зауважень, запитань, пропозицій, повідомлень і довідок, внесення поправок, а також виступів в «Різному» - до 2 хвилин.
- Для надання слова всім промовцям з певного виду виступів, зазначених у пункті 1 цієї статті, на більш тривалий час, ніж встановлено у пункті 1 цієї статті, рада приймає рішення без обговорення більшістю голосів депутатів. У разі необхідності головуючий може на прохання окремого промовця та за згодою більшості депутатів, визначеною шляхом голосування, продовжити йому час для виступу.
- Якщо виступ промовця повторює те, що вже виголошували інші промовці під час обговорення даного питання, і головуючий вважає, що рада отримала з цього питання достатню інформацію, він може звернутися до промовця з вимогою скоротити або закінчити виступ.
- Рада може визначити загальний час для обговорення питання, після закінчення якого головуючий припиняє надання слова і в разі необхідності обговорення цього питання проводиться за скороченою процедурою.
- Якщо з’ясується, що визначеного часу для обговорення питань недостатньо, рада без обговорення може прийняти процедурне рішення про збільшення часу для обговорення.
- Запис депутатів на виступ проводиться шляхом відповідно звернення до секретаріату сесії, яке ним реєструється.
- Список осіб, які записалися на виступ з питання, що розглядається, передається головуючому.
- Головуючий на засіданні може надати слово для виступу і в разі усного звернення депутата або іншої особи, якщо в цьому виникла потреба.
- Кожна з депутатських груп (фракцій) має гарантоване право на постановку запитання доповідачу (співдоповідачу), а також на виступ одного свого представника з питання чи пропозиції, які мають ставитися на голосування.
- Депутату, який вніс пропозицію чи поправку, на його прохання, надається слово для виступу.
- Промовець повинен виступати тільки з того питання, з якого йому надано слово.
- Депутат може виступити на засіданні ради з одного і того ж питання чи пропозиції, які будуть ставитися на голосування, не більше двох разів.
- Запитання доповідачам та співдоповідачам ставляться письмово або усно. Головуючий на пленарному засіданні оголошує письмові запитання та надає слово для запитань депутатам від різних зареєстрованих депутатських груп (фракцій).
- Доповіді і співдоповіді, виступи, заяви, запити виголошуються з трибуни або з спеціально визначеного головуючим місця..
- Якщо головуючий не представив промовця під час надання йому слова, промовець представляється на початку виступу, а у разі виступу від депутатської групи (фракції) – зазначає і її назву.
- доповідь, запитання доповідачу і відповіді на них;
- співдоповіді (в разі необхідності), запитання співдоповідачам і відповіді на них;
- виступ чи оголошення думки головою чи представником від профільної постійної комісії;
- виступи членів постійної комісії з оголошенням та обґрунтуванням окремої думки;
- виступи представників від кожної зареєстрованої депутатської групи (фракції);
- виступи депутатів;
- оголошення головуючим про припинення обговорення;
- заключне слово співдоповідачів і доповідача;
- уточнення і оголошення головуючим, які надійшли щодо обговорюваного питання і будуть ставитися на голосування;
- виступи депутатів з мотивів голосування.
- У необхідних випадках, визначених радою, та інших прямо зазначених в Регламенті питань, приймаються після скороченого обговорення, яке включає:
- запитання доповідачу, співдоповідачам, і відповіді на них;
- виступ голови або представника від профільної постійної комісії;
- виступи двох депутатів, які підтримують рішення, та двох депутатів, які його не підтримують;
- уточнення та оголошення головуючим пропозицій, які надійшли і будуть ставитися на голосування;
- виступи депутатів з мотивів голосування.
- З питань, по яких непотрібно проводити обговорення, з процедурних та організаційних питань щодо ведення сесії, рада приймає рішення без обговорення.
- пропозиції щодо порядку ведення пленарного засідання та організації розгляду питання;
- пропозиції, поправки постійних комісій, депутатських груп (фракцій), депутатів.
- Рішення ради приймаються на її пленарному засіданні більшістю від загального складу ради, крім випадків, передбачених Законом «Про місцеве самоврядування в Україні» та цим Регламентом.
- При встановленні результатів голосування враховується голос сільського голови.
- Склад ради становить 22 депутати та сільський голова.
- Рішення ради з будь-якого питання приймається на її пленарному засіданні після його обговорення. Прийняття рішення без обговорення питання допускається лише в випадках, зазначених у цьому Регламенті.
- Рішення ради про припинення обговорення на пленарному засіданні може прийматися, якщо за це проголосувала більшість від присутніх депутатів.
- Питання, що виносяться на розгляд ради, попередньо розглядаються у відповідних постійних комісіях.
- Голосування здійснюється депутатами особисто в залі засідань або у відведеному для таємного голосування місці.
- Рішення, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими.
- Рада може скасовувати своє рішення, якщо за це проголосувала більшість від загального складу ради.
- У ході прийняття рішення чи вирішення іншого питання може здійснюватися переголосування радою, після проведення нового обговорення, якщо за це проголосувало більшість депутатів від присутніх на пленарному засіданні.
- Рішення ради приймаються відкритим та відкритим поіменним голосуванням шляхом підрахунку голосів чи таємним голосуванням шляхом подачі бюлетенів.
- Всі рішення приймаються радою відкритим голосуванням, крім випадків, коли законом чи Регламентом встановлено таємне голосування.
- Результати поіменного голосування ради по питанням порядку денного сесії ради здійснюється за допомогою електронної системи.
- В разі неможливості застосування електронної системи голосування під час проведення сесії ради, результати поіменного голосування по питанням порядку денного сесії ади фіксує лічильна комісія.
- Дані про результати поіменного голосування роздруковуються апаратом ради і надаються представникам депутатських груп (фракцій), депутатам за їх зверненнями, представникам засобів масової інформації.
- Результати поіменного голосування повинні бути опубліковані відповідальними працівниками апарату ради в день проведення сесії. А в разі відсутності технічної можливості здійснення такої публікації на сайті ради, повинні бути опубліковані не пізніше наступного робочого дня.
- Прийняті радою рішення розмножуються і передаються у всі постійні комісії та видаються депутатам за їх вимогою через 10 робочих днів після закінчення відповідного пленарного засідання.
- Особливості діяльності ради з підготовки, прийняття та відстеження ефективності регуляторних актів визначаються Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.
- Рішення ради надсилаються відповідним підприємствам, організаціям і установам, посадовим особам і доводяться до відома громадян не пізніше п’яти робочих днів з дня затвердження/підписання документа.
- Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо не встановлено іншого строку та порядку введення цих рішень в дію.
- Рішення ради індивідуально-правового характеру набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо не встановлено іншого строку введення цих рішень в дію.
- Обговорення і голосування з питань і пропозицій проводиться таким чином, щоб з’ясувати дійсне волевиявлення більшості депутатів щодо них.
- Розгляд одного питання порядку денного без прийняття рішення щодо нього не може перериватися розглядом інших питань порядку денного.
- На голосування ставляться всі пропозиції і поправки, що надійшли до апарату ради в установленому даним Регламентом порядку та в разі їх підготовки до розгляду.
- Якщо окрема думка депутата чи постійної комісії містить пропозиції щодо обговореного питання, головуючий оголошує ці пропозиції і також ставить їх на голосування.
- Пропозиції та правки до проектів рішень, перед їх розглядом, повинні бути розглянуті відповідною постійною депутатською комісією. Постійна комісія може залучати до розгляду пропозицій та правок спеціалістів – працівників ради, зокрема юриста.
- Головуючий може відмовити ініціатору пропозиції чи поправки поставити на голосування запропонований ним текст, який суперечить чинному законодавству.
- Пропозиції та поправки до проектів рішень ради подаються депутатами доповідачу з даного питання у письмовій формі за особистим підписом ініціаторів не пізніше, як за день до початку сесії.
- Пропозиції і поправки ставляться на голосування в порядку надходження.
- Головуючий послідовно оголошує зміст поправок і пропозицій і, якщо немає зауважень до їх змісту, переходить до голосування кожної поправки чи пропозиції окремо.
- Головуючий після закінчення голосування повідомляє повні результати і прийняте рішення.
- Після оголошення головуючим початку голосування ніхто не може його переривати. Спочатку голосування і до оголошення його результатів слово нікому не надається.
- В разі порушення процедури і голосування або виникнення перешкоди під час його проведення, негайно проводиться повторне голосування без обговорення.
- Голосування проводиться за допомогою підняття рук чи системи для голосування при проведенні відкритого голосування або бюлетенями при проведенні таємного голосування.
- Поіменне голосування проводиться шляхом опитування головуючим вголос кожного депутата під час пленарного засідання або шляхом застосування електронної системи голосування.
- щодо перерви у пленарному засіданні;
- щодо закритості (гласності) розгляду питань порядку денного;
- про припинення обговорення питання порядку денного;
- про те, щоб вважати список для виступів вичерпаним;
- З питань, передбачених чинним законодавством України, в установленому даним Регламентом та нормами закону порядку, може проводитись таємне голосування.
- Рішення про проведення таємного голосування приймається більшістю депутатів від загального складу ради.
- Таємне голосування організовує лічильна комісія.
- Рішення лічильної комісії приймаються більшістю голосів членів комісії.
- Бюлетені для таємного голосування з питань, що поставлені на голосування виготовляються лічильною комісією за встановленою формою. У бюлетень для таємного голосування по проекту рішення ради вноситься запис «підтримую рішення» і праворуч порожній квадрат, нижче – запис «не підтримую рішення» і праворуч порожній квадрат, ще нижче – запис «утримуюсь» і праворуч порожній квадрат.
- На кожному бюлетені для таємного голосування мають бути підписи всіх членів лічильної комісії.
- одержує від секретаря ради складений в алфавітному порядку список усіх депутатів, повноваження яких визначені дійсними;
- організовує заповнення бюлетенів для таємного голосування;
- опломбовує скриньки для таємного голосування і забезпечує всі умови для повного дотримання таємниці волевиявлення;
- знищує бюлетені, що залишились після завершення їх видачі.
- Голосування проводиться у кабіні (приміщенні) для таємного голосування.
- Про результати таємного голосування лічильна комісія складає протокол, який підписують усі члени лічильної комісії.
- Голова лічильної комісії оголошує результати голосування.
- На підставі доповіді лічильної комісії про результат таємного голосування головуючий повідомляє, прийнято рішення або ні, а при виборах (погодженні) називає кандидатури, обрані (погоджені) на посади.
- На пленарному засіданні ради промовець, як і всі присутні, зобов’язаний дотримуватись правил депутатської етики, визначених у статті 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», не повинен вживати образливі висловлювання, непристойні та лайливі слова, закликати до незаконних і насильницьких дій, висловлювати звинувачення в порушені закону в адресу депутатів, сільського голови, працівників апарату ради, членів виконавчого комітету, керівників та працівників комунальних підприємств без належних на те доказів, а саме рішення суду або інших компетентних органів щодо встановлення факту такого порушення та/або вини особи, відносно якої висловлюється звинувачення. Головуючий має право попередити промовця про неприпустимість порушення – позбавити його права виступу на даному засіданні.
- Депутат або представник депутатської фракції, групи, на адресу яких були виголошені образливі слова, може звернутися до головуючого про надання слова для репліки.
- Якщо головуючий звертається до промовця, останній повинен зупинити свій виступ, в іншому разі головуючий може позбавити його слова.
- Якщо промовець перевищує час, відведений для виступу, або висловлюється не з обговорюваного питання, виступає не з тих підстав, з яких йому надано слово, головуючий після попередження позбавляє його слова.
- Якщо депутат своєю поведінкою заважає проведенню пленарного засідання ради, головуючий попереджає його персонально і закликає до порядку. Після повторного попередження головуючий за згодою більшості депутатів, присутніх на сесії, визначеною шляхом голосування, може запропонувати депутату залишити зал.
- Якщо депутат відмовляється залишити зал, головуючий припиняє засідання до виконання депутатом його вимог.
- Протокол сесії повинен містити:
- назву ради та її скликання, порядковий номер сесії, дату і місце її проведення, час початку і завершення сесії.
- короткий зміст питання розгляду, виступів, пропозицій та результатів прийняття рішення радою.
- До протоколу сесії додаються:
- тексти доповідей і співдоповідей;
- тексти виступів депутатів, які не брали участі у дебатах і в зв’язку з припиненням обговорення питань;
- список присутніх на сесії депутатів;
- поправки і доповнення до проектів рішень;
- довідки, зауваження;
- Протоколи сесій ради підписуються головуючим та секретарем ради.
- Протокол сесії ради оформляється не пізніше 10 днів після завершення сесії ради.
- Повноваження депутата починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день відкриття першої сесії ради нового скликання.
- Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених Законом.
- Депутат зобов’язаний брати участь у роботі ради, засіданні постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано.
- Участь депутата у роботі ради та її комісій виявляється:
- в присутності на всіх пленарних засіданнях і засіданнях комісій;
- в активній роботі над питаннями, які виносяться на розгляд ради і попередньо розглядаються постійною комісією;
- виступах з питань, які розглядаються;
- внесенні поправок і пропозицій при розгляді проектів рішень ради;
- ініціюванні питань до плану роботи ради і постійних комісій;
- ініціюванні питань до порядку денного сесії в порядку, передбаченому даним Регламентом;
- організації контролю за виконанням, в першу чергу, рішень ради, віднесених до компетенції постійної комісії, в якій працює депутат;
- підготовці матеріалів по звіту постійної комісії перед сільською радою;
- інформації виборців про рішення, які приймаються радою і постійною комісією, тощо.
- Крім інформації виборців про роботу ради, її органів, депутатами розглядаються пропозиції, заяви і скарги громадян, ведеться прийом громадян.
- Депутат розглядає звернення, які надійшли до нього, вживає заходів до їх вирішення. З цією метою депутат може направляти одержані ним пропозиції, заяви і скарги до відповідних виконавчих органів ради, інших органів, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, об’єднань громадян, якщо вирішення питань належить до їх повноважень, які зобов’язані розглянути їх відповідно до чинного законодавства і про результати повідомити заявника, а також депутата.
- Діяльність депутатських груп (фракцій) здійснюється в межах Конституції і законів України і спрямована на вирішення питань місцевого самоврядування. Порядок їх роботи, умови вступу і виходу депутатів з груп (фракцій) визначається самою депутатською групою (фракцією).
- Депутат не може входити до складу більш як однієї зареєстрованої депутатської групи (фракції). Сільський голова не може входити до складу жодної депутатської групи (фракції).
- Депутатська група (фракція) реєструється радою на пленарному засіданні за поданням особи, яка очолює депутатську групу (фракцію), до якого додається підписане депутатами цієї групи (фракції) письмове повідомлення про сформування депутатської групи (фракції) із зазначенням її назви, персонального складу та партійної належності членів групи (фракції) та депутатів, які уповноважені представляти групу (фракцію).
- Рішення про об’єднання депутатів у групу (фракцію) доводиться до відома депутатів головуючим під час пленарного засіданні ради.
- У раді може бути створена лише одна фракція місцевої організації відповідної політичної партії, депутати від якої обрані до ради.
- Депутатська група (фракція) не може використовувати повну чи скорочену назву існуючої депутатської групи (фракції) ради.
- Голова постійної комісії може бути в будь-який час відкликаний радою, як за поданням сільського голови, так і за пропозицією членів постійної комісії, в якій працює голова комісії.
- Голова постійної комісії може бути також відкликаний сільською радою за його проханням або у випадках, зазначених цьому Регламенті.
- Депутати для висвітлення позиції з того чи іншого питання, пов’язаного з їх депутатською діяльністю, не рідше одного разу на квартал мають гарантоване право виступу в кожному засобі масової інформації, засновником (співзасновником) якого є рада.
- Підставою для такого виступу є письмове повідомлення на ім’я керівника відповідного засобу масової інформації, яке надається не пізніше, ніж за 7 днів до дня оприлюднення інформації.
- Депутат має право звернутися з депутатським зверненням (викладеною в письмовій формі вимогою депутата здійснити певні дії, вжити заходів чи дати офіційне роз’яснення) з питань, пов’язаних з його депутатською діяльністю, до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також керівників правоохоронних та контролюючих органів, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на території територіальної громади.
- Відповідь на депутатське звернення повинна бути надана депутату у десятиденний строк, а в разі необхідності додаткового вивчення чи перевірки порушених питань – не пізніш як у місячний строк, про що депутату зобов’язані письмово повідомити, обґрунтувавши мотиви необхідності цього продовження.
- Депутат може взяти участь у розгляді свого звернення, про що місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники підприємств, установ та організацій, яким було адресовано депутатське звернення, повинні йому повідомити завчасно, але не пізніш як за п’ять календарних днів.
- Запит може бути внесено депутатом або групою депутатів попередньо або на пленарному засіданні у письмовій чи усній формі. Запит підлягає включенню до порядку денного пленарного засідання ради. По ньому проводиться обговорення і приймається рішення.
- Запит в усній формі вноситься депутатом перед затвердженням порядку денного.
- Письмовий текст запиту оголошується на пленарному засіданні ради головуючим.
- Орган чи посадова особа, до яких звернуто запит, зобов’язаний дати усну чи письмову відповідь на запит у строки і в порядку, встановлені радою відповідно до закону. За результатами розгляду запиту рада приймає рішення.
- Відповідь на запит у разі необхідності розглядається на пленарному засіданні ради, при цьому обговорення може бути проведено, якщо на цьому наполягає не менше ¼ присутніх на засіданні депутатів. Посадових осіб, до яких звернуто запит, своєчасно інформують про дату та час обговорення відповіді на запит радою, і вони або уповноважені ними особи мають право бути на цьому засіданні. За результатами розгляду відповіді на депутатський запит рада приймає відповідне рішення.
- Проекти програм на розгляд ради подаються виконавчим комітетом, а співдоповіді роблять голови відповідних постійних комісій.
- Після обговорення програм, в якому в обов’язковому порядку беруть участь представники від усіх постійних комісій ради, виконавчого комітету, рада приймає рішення про затвердження цих програм.
- його відкликання виборцями у встановленому Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» порядку;
- припинення його громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України;
- обрання або призначення його на посаду, зайняття якої згідно з Конституцією України і Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» не сумісне з виконанням депутатських повноважень;
- обрання його депутатом до іншої місцевої ради;
- визнання його судом недієздатним або безвісно відсутнім;
- набрання законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до позбавлення волі;
- його смерті.
- копії обвинувального вироку суду, який набрав законної сили і за яким депутата засуджено до покарання, не пов’язаного з позбавленням волі;
- особистої заяви депутата про складення ним депутатських повноважень.
- У разі пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії, членом якої він є, невиконання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її органів рада може, відповідно до частини 5 статті 20 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», звернутися до виборців з пропозицією про відкликання такого депутата.
- Відкликання депутата виборцями проводиться у порядку, встановленому Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», також відповідно до підстав, викладених у статті 37 вказаного Закону.
- Організаційне, технічне та інше обслуговування діяльності ради та її органів забезпечується апаратом ради та виконкому.
- Керівництво апаратом ради та виконкому здійснює сільський голова .
- В умовах запровадження надзвичайної ситуації або надзвичайного стану, спричинених спалахами епідемій та пандемій, що створюють загрозу життю і здоров’ю значних верств населення та введення такого стану відповідного до законодавства на всій території України або окремих територіях пленарні засідання ради та засідання постійних комісій ради можуть проводитися в режимі відеоконференції/аудіо конференцій або з використанням електронного цифрового підпису (дистанційне засідання), крім питань, що потребують таємного голосування.
- До порядку денного дистанційних засідань можуть включатися виключно питання невідкладного внесення змін до місцевого бюджету, інші питання, щодо невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або якнайшвидшої ліквідації особливо тяжких наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених спалахами епідемій та пандемій чи реалізації повноважень, пов’язаних з такими обставинами, процедурні питання.
- Рішення про дистанційне засідання доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 24 години до його початку із зазначенням порядку денного та порядку відкритого доступу до трансляції дистанційного засідання ради чи постійної комісії. Рішення про дистанційне засідання розміщується на офіційному веб-сайті ради з одночасним направленням цієї інформації та проектів актів з супровідними документами на офіційну електронну адресу кожного депутата. Запис дистанційного засідання є невід’ємною частиною протоколу засідання
- Технічне забезпечення та організація дистанційних засідань покладається на апарат ради або виконком.