До уваги керівників підприємств, організацій, установ та населення с.Гатне

Додаток №1

Рекомендації стосовно оптимізації заходів з протидії COVID -19 на об’єктах житлово-комунального господарства 

Багатоповерхові будинки:

1. Під'їзди

1.1. Проводити загальне вологе прибирання  з додаванням миючого засобу  (мильного) бажано щодня, мінімум двічі на тиждень.

1.2. Проводити обробку  поверхонь, яких часто торкаються серветками з деззасобами. Особливу увагу приділяти дверним та віконним ручкам, перилам, кнопкам  і панелям ліфту з витримуванням часу експозиції відповідно до інструкції. Менш бажаним методом є нанесення деззасобу методом зрошення.

1.3 Встановити якомога частіше провітрювання в під’їздах. За умов підвищення температури зовні доцільно тримати вікна відчиненими.

1.4 Доцільно створити запас деззасобів у кожному ОСББ або керуючій компанії щонайменше на тиждень роботи.

1.5 .До обробки контактних поверхонь слід залучати мешканців будинків при умові дотриманні  ними безпечних умов застосування деззасобів та наявності засобів індивідуального захисту.

2. Сміттєзбірники

1. За умови регулярного вивезення сміття, має сенс тримати сміттєзбірники відкритими. Якщо це неможливо, кришки сміттєзбірників слід обробляти деззасобами.

3. Прибудинкова територія і паркова зона

1.Слід припинити використання об’єктів, які передбачають групову активність (дитячі майданчики, спортивні майданчики , столи для ігор,  тощо)

4. Туалети загального користування (м.Вишневе)

4.1. Протирання поверхонь, яких часто торкаються, серветками з деззасобами якомога частіше (майже після кожного користувача).

4.2. Працівник туалету повинен обробляти руки деззасобами щоразу після приймання готівки. Не рекомендується приймати гроші «з рук у руки». Також не рекомендується носіння працівником рукавичок, адже це унеможливлює обробку рук та створює помилкове відчуття безпеки.

4.3. Місце для миття рук в туалеті повинно бути забезпечено рідким милом та паперовими рушниками.

4.4. У кожному закладі слід тримати запас рідкого мила, паперових рушників та деззасобів принаймні на тиждень роботи.

5. Гуртожитки.

  • Організувати щоденний огляд працівників гуртожитку (комендант, вахтери прибиральниці, слюсарі тощо )  на наявність симптомів  ГРВІ   ( підвищена Т0  тіла,  кашель, почервоніння очей, загальне недомагання) та проведення   термометрії . При наявності таких симптомів не допускати до робочого місця та скерувати до сімейного лікаря.
  • Забезпечити працівників гуртожитку засобами індивідуального захисту для чергувань та проведення волого прибирання та дезінфекційний заходів.
  • Мати достатній запас миючих та дезінфікуючих засобів для прибирання місць загального користування.
  • Контролювати використання деззасобів: дотримуватись рекомендацій щодо необхідних концентрацій для приготування робочих розчинів;  контролювати терміни придатності дезінфікуючих засобів; проводити облік використання дезінфікуючих засобів.
  • Встановити графік проведення вологого  прибирання та дезінфекції шляхом протирання  високо контактних поверхонь ( двері ,вікна ,перила  тощо).
  • До обробки (протирання ) контактних поверхонь  можна залучати мешканців гуртожитку при умові дотриманні  ними безпечних умов застосування деззасобів та наявності засобів індивідуального захисту .
  • З метою  зниження ризиків поширення захворювання COVID-19 серед мешканців гуртожитку  встановити графік  користування кухнею з  виділенням  персонального часу для кожної окремої кімнати для приготування їжі. При складанні графіку надавати  пріоритети для вибору часу особам, яким дозволено працювати в умовах карантину ,зокрема  медпрацівникам ,працівникам аптек ,продуктових магазинів ,поліції,водоканалу тощо.
  • Не допускати скупчення людей  в місцях загального користування (кухня,коридори,кімнати відпочинку,балкони тощо).
  • Посилити контроль за дотриманням карантину мешканцями гуртожитку  в умовах надзвичайної ситуації .

ДОДАТОК №2

Рекомендації щодо профілактичних заходів для керівників підприємств ,

  що будуть здійснювати внутрішні спецперевезення .

1. Організувати щоденний огляд водіїв та працівників, що задіяні в обслуговуванні автотранспортних засобів на наявність симптомів  ГРВІ ( підвищена Т0  тіла, кашель, почервоніння очей, загальне недомагання) та проведення   термометрії. При наявності таких симптомів не допускати до робочого місця та скерувати до сімейного лікаря.

2. Використовувати для спец перевезень автотранспортні засоби не менше ніж на 30 посадкових місць з метою можливості дотримання протиепідемічних заходів для водія та пасажирів.

3. Розробити та затвердити чіткі алгоритми дій :

  • Визначити особу для проведення сортування автотранспорту для миття та дезінфекції.
  • Призначити працівників відповідальних за прибирання та дезінфекцію транспортних заходів;
  • Провести навчання співробітників, які залучені до дезінфекції транспорту.

4. Оптимізувати спосіб дезінфекції транспорту.

  • нанесення деззасобів проводити методом зрошення в кінці робочого дня,залишати транспорт  для витримки експозиції,протирати всі високо контактні поверхні вранці перед виїздом на маршрут.
  • Додати дезінфекцію високо контактних поверхонь, протягом маршруту методом протирання, на скільки можливо часто (1 раз на 123 години) виходячи з ресурсів підприємства;
  • Проводити обробку кабіни водія  під час дезінфекції в кінці робочого дня;
  • Постійно провітрювати транспорт протягом маршруту;
  • Проводити обробку максимально всіх поверхонь, яких торкаються  пасажири протягом дня ;

5. Контролювати використання дез засобів:

             - дотримуватись рекомендацій щодо необхідних концентрацій для приготування робочих розчинів.

             - контролювати терміни придатності дезінфікуючих засобів;

             - проводити облік використання дезінфікуючих засобів.

6. Раціонально та безпечно використовувати засоби індивідуального захисту співробітників.

                - мити під проточною водою багаторазову напівмаску (знявши фільтри);

                - використовувати одяг ,що максимально захищає лице та тіло при розпилюванні де засобів;

7. Оснастити антисептиками та засобами захисту (масками) водіїв та кондукторів автотранспорту в достатній кількості .

8. Дотримуватись вимог щодо посадки-висадки та розсадки пасажирів: посадки – висадки здійснювати через різні двері з метою зменшення перетину пасажирів. Розсадка пасажирів здійснюється у шахматному порядку . Не допускати пасажирів в транспорт без масок.

9. Пасажирам при заході та виході з автотранспорту рекомендується здійснити обробку рук спиртовмісними антисептиками.

Інструкція  для прибирання та дезінфекції  спецтранспорту, що використовується для внутрішніх перевезень медичних працівників, працівників поліції, аптек, продуктових магазинів тощо.

1. Визначити місце для санітарної обробки транспортних  засобів.

2. Гігієнічне миття транспорту:

- оросити транспорт водою з миючим засобом методом зрошення ззовні,

- протерти всі доступні поверхні (ручки сидіння, поручні, вікна тощо) в середині ганчіркою з миючим засобом.

- помити підлогу з миючим засобом.

3. Перемістити транспорт в зону дезінфекції.

4. Провести дезінфекцію салону:

- нанести деззасіб методом зрошення тільки на контактні поверхні салону (поручні, сидінь, дверей, ручки вікон);

- відправити транспорт для витримки експозиції до ранку

- вранці перед виходом на маршрут протерти вологою серветкою/ганчіркою поверхні попередньо  зрошені деззасобом (поручні сидінь, дверей, ручки вікон тощо).

- випустити транспорт на маршрут.

Додаткові рекомендації:

  • Всю обробку проводити чистими ганчірками;
  • На один транспортний засіб - одна порція миючого засобу /дезінфікуючого засобу та ганчірки;
  • При зрошені деззасобами  використовувати захисний костюм, напівмаску з фільтрами або респіратор  та рукавиці.
  • При протиранні деззасобом достатньо одноразового халату/фартуха та рукавичок.

На маршруті

  • Протягом дня під час очікування  початку чергового рейсу наносити деззасоби методом протирання доступні високо контактні поверхні.
  • Залишити деззасіб не змиваючи.
  • Повторювати процедуру протягом дня з використанням нової порції засобу.

Додаток №3

Рекомендації щодо аптечних мереж

1. Контролювати кількість відвідувачів, що одночасно знаходяться в приміщенні (1 людина на 10 м2), за можливості організувати видачу ліків через вікно.

2. Забезпечити працівників та відвідувачів спиртовмісними засобами для антисептики рук (вміст спирту не менше 60%).

3. Використання засобів індивідуального захисту:

 - бажано замінювати відразу після того, як вона стала вологою, дотримуючись при цьому гігієнічної антисептики рук;

- використання одноразових медичних рукавичок не зменшує ризик інфікування. Доцільно надавати перевагу гігієнічній антисептиці рук (з розрахунку 3 мл антисептику на одну обробку, втирати до повного висихання, не менше 20 с);

 - якщо під час роботи працівник використовує медичні рукавички, то повинен оцінювати інфекційні ризики та використовувати рукавички тільки в місці контакту з відвідувачами (робоча каса), перед та після надягання рукавичок проводити антисептичну обробку рук;

 - медичні рукавички виріб одноразового використання, треба уникати використання рукавичок повторно.

4. Забезпечити повітрообмін в приміщенні для зменшення кількості інфекційного аерозолю в повітрі.

5. За відсутності працюючої механічної вентиляції, здійснювати регулярне провітрювання приміщення: в холодну пору року проводити провітрювання кожну годину по 10 хв, при температурі повітря більше 15 градусів вікна мають бути відкриті постійно.

6. За відсутності можливості відкривання вікон залишати відкритими вхідні двері постійно.

7. Створити графік прибирання приміщень та робочих поверхонь для контролю та фіксування часу виконання процедури.

8. Затвердити чіткий алгоритм прибирання згідно основних принципів:

 - обробка контактних поверхонь (тих, яких торкаються найчастіше руками: ручки дверей, прилавок, стелаж та ін.) проводиться хлорвмісними або спиртовмісними засобами (не рідше 1 разу на 2 години);

 - кожен заклад має створити свій перелік контактних поверхонь, які підлягають обробці;

- при обробці поверхонь методом зрошування (обризкування поверхонь) брати до увагу час експозиції – час потрібний для ефективного знезараження (для кожного дезінфекційного засобу час експозиції може бути різний, час експозиції вказаний в інструкції до засобу).

 - після завершення часу експозиції протерти поверхні одноразовою серветкою або ветошью; - дезінфекційний засіб після обробки не потребує змивання водою, якщо це не вказано в інструкції.

- підлога не має епідеміологічного значення в розповсюдженні вірусів, тому миття підлоги з дезінфекційним засобом не доцільно та не ефективно.

 - миття підлоги проводити побутовим миючими розчинами за потреби (але не менше 2х разів на добу).

 9. Пам’ятайте, що специфічного лікування від коронавірусу не має, тому не доцільно розміщувати плакати або надписи з рекомендаціями тих чи інших лікарських препаратів для лікування коронавірусу.

10. Не радити самостійно відвідувачам препарати для лікування (особливо антибіотики), скеровувати до лікаря.

Додаток №4

     Рекомендації щодо торгівельних мереж  

1. При можливості забезпечити розподіл потоків відвідувачів при вході та виході. Якщо наявні 2 входи в магазин, то обов’язково один має працювати на вхід, інший на вихід, щоб відвідувачі не стикались один з одним.

2. Забезпечити контроль температури та стану здоров’я персоналу. Персонал з респіраторними проявами не має бути допущенним до роботи.

3. Відгороджувати працівників/касирів захисним склом.

4. Контролювати кількість відвідувачів, що знаходяться в приміщенні одночасно                   (1 відвідувач на 10 м2).

5. Нагадувати відвідувачам про дистанцію (усно або за допомогою повідомлень через гучномовець).

6. Обладнати зону біля входу антисептиками для рук для відвідувачів.

7. Всі зони магазина, де проводиться видача, фасування товарів обладнати антисептичними засобами для рук (з вмістом спирту не менше 60%).

8. Використання засобів індивідуального захисту:

 - змінювати маску, якщо вона стала вологою, дотримуючись при цьому гігієни рук;

 - перевага має надаватися використанню антисептиків для рук та одноразових целофанових рукавичок, коли це потрібно (при фасуванні їжі, нарізанні м’ясних продуктів, видачі їжі та ін.) над використання медичних рукавичок;

 - медичні рукавички виріб одноразового використання, якщо працівник працює в рукавичках, відразу після закінчення роботи вони мають бути зняті в місті використання;

- перед надяганням та зніманням рукавичок проводиться обробка рук антисептиком.

 9. Обробка рук антисептиком проводиться не менше 20 с. Для ефективного знезараження рук потрібно не менше 3мл засобу. Обробляти руки потрібно включаючи критичні ділянки ( між пальцями, тильна сторона долоні, пучки пальців, нігті).

10. Всі продукти, які знаходяться в торговому залі мають бути упаковані.

11. Прилавки мають бути закриті захисним склом.

12. Доцільно зменшити кількість кас, де працюють касири в сторону кас самообслуговування. Тим самим зменшуючи контакт працівників з відвідувачами.

13. Затвердити чіткий алгоритм прибирання згідно основних принципів:

- обробка контактних поверхонь (тих, яких торкаються найчастіше руками: ручки дверей, прилавок, стелаж, ручки візків для продуктів, робоче місце касира та ін..) проводиться хлорвмісними або спиртовмісними засобами ( не рідше 1 разу на 2 години); - кожен заклад має створити свій перелік контактних поверхонь, які підлягають обробці; - при обробці поверхонь методом зрошування (розбризкування засобу над поверхоней) брати до увагу час експозиції – час потрібний для ефективного знезараження ( для кожного дезінфекційного засобу час експозиції може бути різний, час експозиції вказаний в інструкції до засобу);

 - після завершення часу експозиції протерти поверхні одноразовою серветкою або ветошью;

 - дезінфекційний засіб після обробки не потребує змивання водою, якщо це не вказано в інструкції;

- підлога не має епідеміологічного значення в розповсюдженні вірусів, тому миття підлоги з дезінфекційним засобом не доцільно та не ефективно;

- миття підлоги проводити побутовим миючими розчинами за потребою, коли підлога візуально брудна (але не менше 3х разів на добу).

 14. За відсутності механічної вентиляції забезпечити повітрообмін в приміщенні за допомогою природньої вентиляції . В холодну пору року провітрювання проводиться кожну годину на 10 хв. При температурі більше 15 градусів залишати вікна відкритими.

Додаток №5

Рекомендації  для  керівників підприємств, установ, закладів, які працюють під часу карантину.  

1. Щоденний огляд співробітників, що включає термометрію та наявність респіраторних симптомів.

2. Співробітники в яких спостерігається респіраторні прояви хвороби або підвищена температура тіла мають бути не допущені до робочого процесу.

 Загальні рекомендації:

1. Забезпечити робочі місця спиртовмісними антисептичними засобами для обробки рук (не менше 60% спирту). Обробка рук проводиться не менше 30 секунд з кількістю антисептичного засобу 3 мл.

 2. Контролювати наявність біля всіх раковин для миття рук рідкого мила та одноразових рушників. Одноразові рушники найоптимальніший спосіб сушіння рук та найкраще запобігає поширенню інфекції на відміню від механічних сушок та багаторазових рушників.

3. Забезпечити ефективний повітрообмін на робочих місцях, за відсутності механічної вентиляції провітрювання проводиться за допомогою природньої вентиляції (відкривання вікон навстіж, запровадження графіку провітрювання).

4. Слідкувати за вологістю повітря в робочих приміщеннях та кабінетах, де одночасно працюють декілька працівників.

 

 Прибирання:

1. Розробити чіткий графік прибирання та обробки поверхонь з відмітками про виконання.

2. Провести оцінку ризиків та вибрати ті контактні поверхні, що потребують обробки (поверхі, до яких найчастіше торкаються руками: ручки дверей, прилавки, клавіатури приладів, перила та ін).

3. Контактні поверхні обробляти хлорвмісними або спиртовмісними дезінфекційними засобами методом протирання або зрошуванням поверхонь (розпилення на відстані 20 – 30 см від поверхні) 1 раз на 2 години.

4. При обробці поверхонь методом зрошування враховувати час експозиції засобу (вказано в інструкції).

5. Після обробки дезінфекційний розчин не змивається, якщо це не вказано в інструкції.

6. Миття підлоги проводити побутовими миючими засобами не рідше 2 разів за день та за потребою в разі візуального забруднення підлоги.

 

    Керівникам комунальних підприємств, що забезпечують населення району питною водою посилити протиепідемічні заходи, а саме :

  • Забезпечити відомчий лабораторний контроль за якістю та безпечністю питної води.
  • Своєчасно ліквідувати аварії на водопровідно-каналізаційних мережах з подальшим проведенням дезінфекційних заходів  та обов’язковим проведенням лабораторних досліджень питної води на відповідність санітарним вимогам.
  • Посилити контроль по  знезараженням  стічних вод на каналізаційно-очисних спорудах в населених пунктах Києво-Святошинського району.

 

« повернутися до списку новин

Логін: *

Пароль: *