ГАТНЕ – МОЯ КОЛИСКА, ШКОЛА – МОЄ ЖИТТЯ

«Усе моє життя пов’язане з Гатним. Тут народилася, пішла до школи. Захоплювалася історією рідного села, людьми, які її творили. Серед них були і мої вчителі. Саме завдяки їм я закохалася у цю професію, тому і вступила до Київського університету імені Т.Г. Шевченка. І знову повернулася до рідної школи, але вже в ролі вчителя. Працюю тут тридцять років», - розпочала  розмову Опошняя Наталія Михайлівна.

- За час свого вчителювання, ви випустили багато медалістів, ваші учні незмінно здобувають призові місця та стають переможцями різноманітних мовно-літературних конкурсів. Тобто ви даєте їм гарні знання, а це передбачає неабияку вимогливість. Але при цьому діти вас люблять і поважають. Як вам це вдається?

- Ніколи над цим не задумувалась. Просто ставлюсь до своїх учнів так, як мама ставиться до своєї дитини. Мама буває вимогливою? Буває, бо інакше не навчиш дитини найнеобхіднішим навикам у житті. Мама буває і суворою, коли це потрібно, і лагідною. Мама може покартати і вибачити будь-який вчинок. Отак і я. Адже на сім років класного керівництва діти стають, власне, моєю сім’єю. Попри вимогливість я віддаю їм частинку свого душевного тепла. А діти це відчувають, Тому, мабуть, віддячують мені взаємність. 27 червня зі стін школи в доросле життя вирушить ще один мій випускний клас, який дуже люблю і з теплом згадуватиму кожен день, проведений разом.

- Зараз відбується реформа освітнього процесу, спрямована на те, щоб дати учням не лише знання, а й навчити успішно реалізовувати їх. Як ви ставитесь до цього процесу?

- Один мудрець сказав: «Учитель із шипшини плекає троянду». Саме на це і спрямована нинішня реформа. Особисто я працюю за принципом, що кожен учень – центр, навколо якого крутиться весь навчальний процес. Тобто, кожен учень знає, що його думка на уроці має цінність і не буде знехтувана. Намагаюся не давати готових відповідей, а прагну допомогти учням дійти тих чи інших висновків самостійно. Це сприяє формуванню впевненості дитини у власній цінності, у тому, що вона сама дасть собі раду і власними зусиллями зуміє подолати труднощі, що траплятимуться га її шляху. Набуттю життєвого досвіду дитини особливо сприяє вивчення художньої літератури, адже і в реальному житті можна зіткнутися з проблемами, уже знайомими з літературних творів. І основне. Учитель української мови та літератури має виховувати в учнів почуття прекрасного, прищеплювати любов до рідної мови, до тої землі, де народився, до України. Бо саме любов здатна змінити світ на краще. Наше село, яке має давню і славну історію, варте щасливого, заможного майбутнього.

ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ – СПІЛЬНА РОБОТА ШКОЛИ Й СІМ'Ї

У Концепції загальної середньої освіти чітко визначені перспективні орієнтири і шляхи формування освіченої, вихованої, фізично і духовно здорової української нації. Саме виховання у кожного школяра відповідального ставлення до свого здоров’я та формування здорового способу життя через освіту є один з пріоритетних напрямів нової української школи.

Заступник директора з виховної роботи Тетяна Хомякова зауважила, що у Гатнянській школі проводиться плідна робота задля заохочення школярів до здорового способу життя. Це різноманітні лекції, анкетування, виховні години з класами та індивідуальні бесіди, цікаві квести, конкурси й змагання. «Особливо дітям до вподоби так звані «класні години», коли спілкування дітей та вчителів поєднується з переглядом презентацій та документальних фільмів, таких як «Ти і твоє здоров’я», «Палити – здоров’ю шкодити», «Курінню і наркотикам не місце в житті людини», - розповідає Т.В. Хомякова.

Крім того у вересні було проведено акцію «Школа – територія, вільна від тютюну, алкоголю та наркотиків», цікавими виявилися для діток проведені протягом навчального року конкурси творчих робіт на тему: «Знати, щоб жити» та конкурс на кращу стінгазету «Ми за здоровий спосіб життя». Психолог та соціальний педагог відвідують класи за встановленим графіком, розповідаючи учням про шкідливі звички та як негативно вони впливають на підростаючий організм.

Так, напередодні останнього дзвоника із випускниками 9 та 11 класів (класні керівники: 11 клас – Н.М. Опошняя, 9-А – І.І. Талах, 9-Б – Н.І. Кулик) проведені тренінгові заняття на тему: "Вплив психотропних речовин, наркотиків та алкоголю на організм людини". На прикладі реальних історій діти починають розуміти, що шкідливі звички можуть мати непередбачувані наслідки, а щасливе майбутнє залежить тільки від самої людини та її способу життя.

« повернутися до списку новин

Логін: *

Пароль: *